Auto Świat nr 40 (738) * 28 września 2009

Prezentacje, jazdy testowe, aktualności: ” C- Maximum”- Ford C-Max. Pomimo że, do sprzedaży nowa generacja minivana Forda trafi dopiero w 2010 roku, już dziś możemy zobaczyć gotowy model. Podobnie jak u konkurencji, dostępne będą 2 wersje minivana- 5- osobowa wersja “krótka”, oraz 7- osobowy Grand. W tym modelu zadebiutuje całkiem nowy silnik. Będzie to silnik benzynowy 1.6 EcoBoost. Silnik ten został wyposażony w: bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie, oraz układ niezależnych zmiennych faz rozrządu. Wszystko to pozwoliło znacznie obniżyć zużycie paliwa, oraz zmniejszyć o 20% emisję CO2.

” Bez kompleksów”- Hyundai ix35. Następca kompaktowego SUV-a, o nazwie Tuscon, pojawi się w salonach już wiosną przyszłego roku. Trzeba przyznać że ix35 to całkiem udany samochód. Z zewnątrz przypomina niektóre modele Infinit. Również wnętrze należy do udanych. Siedząc we wnętrzu ix35, nie czujemy się jak w koreańskim samochodzie. Materiały są dobrej jakości, szczególnie mogą się podobać podświetlone na niebiesko zegar, ciekawie zaprojektowane koło kierownicy, a także dotykowy ekran w konsoli środkowej. Jeśli tylko cena będzie konkurencyjna, Hyundai ix35 będzie bestsellerem w swojej klasie.

” Dziedzictwo zobowiązuje”- nowe modele Citroena. Citroen przedstawił 2 ciekawe modele: DS3 i REVOLTe. Pierwszy z nich to przedstawiciel klasy B. Jednak, konkurencje ma pokonać przestronnością wnętrza oraz bogatym wyposażeniem seryjnym. Wnętrze będzie można będzie dowolnie aranżować pod względem kolorystycznym. Do wyboru będzie 5 jednostek napędowych: 3 silniki benzynowe oraz 2 silniki wysokoprężne.

Drugi model o nazwie REVOLTe to Citroen 2cv XXI wieku. Będzie to samochód napędzany silnikiem hybrydowym.  Wnętrze jest 3- osobowe. Stylistycznie mały Citroen nawiązuje do legendarnej “kaczki”- wystarczy spojrzeć na tylną klapę. REVOLTe będzie konkurował z Fiatem 500 i Mini.

” Superb w odmianie XL”- prezentacja Skody Superb Combi. Może i nowy model Sokdy nie powala na kolana Designem karoserii, za to pojemnością bagażnika bije konkurencję o głowę. Pojemność bagażnika wynosi 633l- 1865l- to naprawdę dobry wynik. W ofercie będzie 5 silników: 3 benzynowe( 1.4 TSI/125 KM; 1.8 TSI/ 160 KM; 3.6 TSI/ 260 KM), a także 2 jednostki wysokoprężne( 2.0/ 140 lub 170 KM). W naszych salonach, Superb Combi pojawi się na początku przyszłego roku.

W prezentacjach także znajdziemy Seata IBZ Concept. W końcu doczekaliśmy się Ibizy w wersji kombi. Pojemność bagażnika wyniesie 410l- to całkiem dobry wynik. Na rynek model ten trafi w połowie przyszłego roku.

Raport: ” Eldorado dla wraków”- badania techniczne aut z importu.

Sport: a w nim relacje m.in z Rajdu Orlen 2009, oraz z Formuły Renault Nürburgring.

Testy, porównania: ” Rock` N` Roll”- porównanie 4 supersportowych limuzyn.Porównywane są: Jaguar XFR- silnik V8 o pojemności 5 litrów rozwija moc 510 KM; BMW M5- 5-litrowe V10 rozwija moc 507 KM, a silnik “kręci się” do 8 tys obr./ min(!); Audi RS 6- najmocniejszy samochód w tym porównaniu, 5- litrowe V10, z dwiema turbinami osiąga moc 580 KM, prędkość maksymalna wynosi 280 km/h; Mercedes E 63 AMG- rekordzista pod względem pojemności, silnik V8 o pojemności 6,2l osiąga moc 525 KM. A taka była kolejność na mecie:

1. Ex equo Audi RS6 i Mercedes E 63 AMG- 476 pkt.

3. BMW M5- 468 pkt.- ten samochód wygrał w kategorii ” Poziom zadowolenia”

4. Jaguar XFR- 460 pkt.

” Nie musi mieć 200 KM”- VW Scirocco 1.4 TSI. Chociaż pojemność skokowa nie powala na kolana, to silnik osiąga moc 160 KM. Pozwala to rozpędzić, ważące ponad 1300kg, do 218 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100km/h trwa 7,9 s. Średnie spalanie wynoszące 7,5l na 100km, można uznać za dobry wynik, biorąc pod uwagę dobre osiągi samochodu.

” Urzeka lekkością”- Yamaha XVS 950 A.

” Nowości nastawione na sukces”- porównanie 2 kompaktowych kombi z silnikami Diesla. Porównywane są: Renault Megane 1.9 dCi oraz Kia Cee`d 2.0 CRDi. Porównanie wygrywa Kia Cee`d z przewagą 8 pkt(420 pkt.) nad Megane. Cee`d zawdzięcza zwycięstwo między innymi dzięki pojemności bagażnika, w końcu to w kombi liczy się najbardziej. Kia ma bagażnik o pojemności 534- 1664l, a Renault Megne niewiele mniej- 524- 1600l.

Porady: a w nich m.in: ” To za mało”- jak odwołać się od wyceny szkody. A także wszystko o nawigacjach nowej generacji na targach w Berlinie.

” Na tropie hałasów”- co może hałasować w naszym samochodzie.

Używane: ” Tanio i praktycznie”- porównanie 4 kompaktowych kombi. Porównywane są: Skoda Octavia, Opel Astra II, Toyota Corolla oraz Peugeot 307.

” Radość jazdy dla dwojga”- Alfa Romeo GTV 2.0 Turbo. Nie ma na rynku piękniejszego samochodu za tak małe pieniądze. Alfę GTV możemy już kupić za 9 tys zł. Będzie to zapewne egzemplarz wymagający sporego wkładu gotówki. Niestety, wielu właścicieli nie dba należycie o swoje samochody. A później zniesmaczeni sprzedają je za marne pieniądze. A jak wiadomo o Alfę( nie ważne jaką) trzeba dbać. Wszystkie materiały i części eksploatacyjne muszą być wymieniane na czas. Niegłupim, jednak sporo kosztującym sposobem na utrzymanie Alfy  w należytym stanie jest kupowanie oryginalnych części zamiennych. No cóż, za przyjemność z jazdy trzeba płacić. Pod maską opisywanej Alfy Romeo GTV znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2l. Silnik wyróżnia się bardzo dobrymi osiągami. Moc maksymalna wynosi 200 KM, pozwala to rozpędzić się do 235 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100km/h trwa 7,4 s. Średnie spalanie wynosi około 9l na 100km. Wnętrze stylowe, ale niestety materiały i jakość montażu są przeciętne. Kupując Alfę Romeo GTV, warto wydać więcej na zadbany egzemplarz. Ponieważ późniejsze koszty napraw mogą skutecznie zniechęcić do włoskiej marki.

Auto- fascynacje: ” Nowe dzieło sztuki”- Bugatti 16C Galiber. Co tu dużo pisać: piękny design, potężny silnik( 16 cylindrów i 8 litrów pojemności), materiały wykończeniowe najwyższej klasy.

Dodatek Market

A za tydzień: Porównanie 3 kombi: Toyota Avensis Wagon, Honda Accord, Opel Insignia Sports Tourer. W Używanych Mitsubishi Galant i Peugeot 407. W poradach wszystko o oświetleniu, oraz dodatek o olejach.